free portfolio site templates

Competenties

3D animatie, 2D animatie, Concept design, 3D modeling, texturing, production pipeline, troubleshooting

Een post-apocalyptische stad

Nederland is één grote aan elkaar gegroeide stad geworden en de straten zijn dichtgeslibt met auto's. Deze worden nu niet meer gebruikt om in te rijden omdat alles vast is komen te staan in de 'grote file'. Het is een strijd tussen goed en kwaad die gaat tussen de heldin Zeeuws Meisje enerzijds en de industriële schurk August Horks anderszijds. Die twee gebouwen steken hoog uit boven alles in de verre omgeving. Dat was de omschrijving waarmee ik aan de slag ging om voor de VPRO een fantasievolle wereld te scheppen die als decor zou dienen voor een zevendelige kinderserie op de zondagochtend.

Samen met supertalent matte painter Frans Mensink ben ik gaan ontwerpen en bouwen waarbij Frans mijn 3D modellen voorzag van de nodige detaillering om dit immense project enerzijds geloofwaardig te maken terwijl ik anderzijds ervoor moest zorgen dat alles toch tijdig geproduceerd zou kunnen worden op computers die voor dergelijke grote klussen toch nog heel hard cijfers moesten kraken, zeker in de negentiger jaren.

Ik heb mijn ervaring en expertise ingezet om met zo min mogelijk middelen een toch zo optisch interessant mogelijk beeld te scheppen.

Haan op het dak van een van de huizen uit de stad waar het verhaal van zeeuws meisje zich afspeelt.
Een van de eerste series voor Nederlandse TV die uitgebreid gebruik heeft gemaakt van digitale special effects.
Opening shot van tv serie Zeeuws Meisje 3D animatie
Openingsshot in 3D animatie voor de VPRO TV serie Zeeuws Meisje.
Korte cliploop met shots uit Zeeuws Meisje van de VPRO

Deel deze pagina!